No solc parlar de futbol en aquest bloc.
En la majoria dels cassos el futbol ofereix exemples irritants de competència mal entesa, d’individualisme i mesquineria. Però de tant en tant ens dona alguna lliçó pedagògica que ens cal assenyalar
Una lliçó extreta del futbol té un valor mediàtic que no hem de desaprofitar. Ahir, 14 DE JULIOL DE 2024, els jugadors de la selecció espanyola van donar una lliçó que ja van donar la jugadores l'any passat però que una estupidesa masclista va empaitar. Aquesta lliçó es resumeix en una frase del jugador que marcà el segon gol:
"Estic orgullós, però això és de tots. Portem 45 dies aquí i això és una família en la qual tothom val per igual".
Tant la xiques, quan van guanyar el mundial l'any passat, com els xics, en guanyar ahir l'Europeu, han demostrat que la cohesió, la camaraderia, l'empatia, la col·laboració, entre d'altres, són els valors positius que donen resultats.
El major triomf aconseguit ahir no va ser guanyar la copa, sinó la satisfacció d'haver complert cadascú amb el seu paper dins d'un conjunt:
"He fet i la meva feina i el que em tocava en cada moment" va dir Mikel. En un altre moment va afegir "He tingut la sort de donar la victòria. Ser aquí ho valores molt. I si tens la sort d'ajudar és el màxim."
Hem de donar GRÀCIES tant als jugador, ahir, com a les jugadores, l'any passat, per demostrar a la joventut que les individualitats no porten a la felicitat sinó la satisfacció d'aconseguir el que et proposes col·laborant amb les teves compañer@s.





Comentaris
Publica un comentari a l'entrada