"La caiguda de l'home" Hendrick Goltzius; National Gallerry, Londres Deixant a banda allò de la costella i d’Adam, amollat en el capítol 2 del primer llibre de la Bíblia,“El gènesi” , així com aquella frase tan masclista “ Aquesta sí que és os dels meus ossos i carn de la meua carn. El seu nom serà dona perquè ha estat presa de l’home ”, el que més hauria de fer reflexionar a la humanitat, pel que fa a la discriminació femenina, és el capítol següent, el 3. Llegiu-lo atentament que no té desperdici : 1 La serp era el més astut de tots els animals que el Senyor-Déu havia fet. Preguntà, doncs, a la dona: —Així, Déu us ha dit que no mengeu dels fruits de cap arbre del jardí? 2 La dona va respondre a la serp: —Podem menjar dels fruits de tots els arbres del jardí, 3 però dels fruits de l’arbre que hi ha al mig del jardí, Déu ha dit que no en mengem ni els toquem, perquè moriríem. 4 La serp li va replicar:—No, no morireu pas! 5 Déu sap que, si un dia en mengeu, se...